torstai 27. elokuuta 2009

No jopas!

Korun nimi ei suinkaan ole no jopas. Se on vain sellaisen yllättyneen ihmisen kommentti. Mistäs moinen ihmettelyn purkaus sitten juontui? Siitähän se, kun kattelin vanhoja kuvia tietokoneelta ja sen uumenista löytyi tällaisen ristin kuva. Risti on edelleen omistuksessani ja ollut monta kertaa kaulassani.

Tämä on taas sellanen rautalangasta väännetty juttu, jota vähän piristin hopealla ja swarolla. On se varmaan aika mieletöntä yhdistää niinkin arvokasta kuin hopeaa rautalangan kanssa, mutta eipä tuo tunnu tuossa korussa valittavankaan.





Oi että, tuossa seuraavassa kuvassa näkyy mun hiukset, silloin kun ne oli vielä pitkät. Semmonen ikävän terävä riipaisu vihlaisi nopeasti sydänalaa, kun tuon kuvan näin, mutta eipä sille nyt tässä hädässä mitään voi. Eikä oikeestikaan nämä lyhyetkään mitkään kamalat ole. Eiköhän se ole silloin korkea aika leikata lyhyeksi, kun pitkää tukkaa alkaa pitää jatkuvasti ponnarilla. Mutta eihän mun pitänyt mun hiuksista jutella, vaan kertoa rautalanka korusta. Tämän korun olen tehnyt aikaa sitten, varmaan joku vuosi sitten. Kuvattu on, mutta jäänyt vain julkaisematta. Parempi myöhään kun ei milloinkaan :)


Alimmainen kuva on parempi kuvatus kuvatuksesta :)


Täältä mun toisesta blogista voit käydä kurkkaamassa pari muuta rautalangasta väännettyä rannekorua. Multa voiskin kysyä, että pitääkö ihan rautalangasta vääntää :D


18 kommenttia:

Iida kirjoitti...

Heippa!

Tulin vastavierailulle :) Ihania koruja sinullakin! Huomasin, että olet käynyt hopeakurssilla? Mä olen menossa huomenna.. tarkoituksena oppia tekemään itse omat uniikit riipukset.. Saa nähdä mitä siitä tulee :)

Iida

sade kirjoitti...

Kaunis risti. ihanasti piristystä tuosta hopeasta, tykkään! <3
voi apua, mulla on pitkät hiukset jotka tulee aina heti aamulla kietaistua joko ponnarille tai jollekkin sykerölle. aika leikata??! :D

Raunin Helmikorut kirjoitti...

Iida: Kiva kun poikkesit ja kiitos kommentistasi :) Mä kävin hopeasavikurssilla viime vuoden lopulla ja tämän vuoden alussa. Ihan mielenkiintoista se oli, vaikka en sen jälkeen hopeasavesta ole tehnytkään. Kyllä sen ihan kannattaa käydä kokeilemassa. Hyvää siitä tulee :) Otahan kuvia niistä sitten, niin nähdään minkälaisia riipuksia teit :)

Sade: Kiitos, kiitos :) En tiedä mikä siinä rautalangassa kiehtoo, siitä vain täytyy joskus tehdä koruja :) Voi ei, tuollaiseltako mun lause kuullosti :) Voit sä pitkät hiukset pitää :D Mulla tuli kyllä ne aina laitettua ponnarille tai jollekin muulle. Enimmäkseen kyllästyin siihen, jos ne oli auki, niin ne oli aina naaman edes. En koskaan saanut niitä niin kuin muilla -kauniisti sivulla :)Nyt tarttis taas mennä parturille. Muoto on kärsinyt ja nämä on sen näköiset, että olisi mennyt kosteiden hiusten kanssa nukkumaan. Aamulla kun herää on valmis kampaus :D

sade kirjoitti...

Juuei :D kyl mä ymmärsin ;) Mut on se itelläkin välillä sellanen olo että tekis mieli leikata. kun en tykkää et hiukset tulee naamalle nin tulee kans tosiaan verästyä aina kiinni. heti ensi töiks kun aamulla herää.. mut jotenkin en uskalla leikata.. mennään nyt sitten näin.. :)

Raunin Helmikorut kirjoitti...

Sade: Kyllä mäkin kauan mietin, että leikkautanko lyhyiksi vai en. Se ei todellakaan ollut hetken mielijohteesta. Parturi kysyi, että joko nyt on lyhyiden aika ja mä sanoin ääni hiukan väristen antaa mennä. Jännitti ihan oikeesti, olihan mulla ollut pitkät jo reippaasti yli kymmenen vuotta :D Päätös ei kumma kyllä kaduttanut juurikaan. Kaikella on aikansa, myös pitkillä hiuksilla :D

Iida kirjoitti...

Hauskaa että jollain muullakin on hiusongelmia :) Mulla on ollut AINA vuoronperään pitkät ja lyhyet (siis ihan todella lyhyet). Nyttemmin ovat olleet pitkänä parisen vuotta mutta nyt taas värit vaihtuu. Juuri värjäsin blondista ruskeaksi. Vaihtelu virkistää ja kuten sanoit, aikansa kaikkea.

Kävin kurkkaamassa myös sinun toisen blogin. Mä aloin myös pudottamaan painoa maaliskuussa. Aika nihkeesti on lähtenyt.. ekat 10kg lähti nopeasti, mutta kesällä en hirveästi jaksanut tsempata. Nyt taas uusi alku.. 17kg on vielä jäljellä.. Josko jouluun mennessä olis edes osan siitä pois..

Raunin Helmikorut kirjoitti...

Mun hiuksiani on kans värjäilty, yleensä leikkaamisen yhteydessä. Itse en niitä värjää, koska en näe kunnolla. Värjäämisen aikana kun ei saa pitää silmälaseja :D Ja helposti voi tulla myös sen väriset, mitä alunperin ei suunnitellut. Turvallisinta on käydä parturissa :)

Mulla on jäänyt sen toisen blogin päivittäminen vähän vähälle. Aluksi kuvittelin, että se motivois, mutta ei. Tuosta on kyllä painoni vähäsen pudonutkin, mutta se kymmenen kiloo nyt ainakin tarttis saada pois. Ehkä tässä taas innostuu. En kuitenkaan ole mikään yksin laihduttaja, tarvisin sen ryhmän tuen tai toisen ihmisen kaveriksi. Sitä innolla alottaa ja sitten se muuttuu nihkeäksi. En tiedä mitä tarttis tehdä ja mistä saa sen motivaation. Tsemppiä sun prokkikselle :)

katri kirjoitti...

Komea risti.

Huh! Mä pidin ennen "aina" ponnarilla, mutta nykyään kerrostettu leikkuas pitkissä hiuksissa on pelastanut mut. Ei, en enää tahdo lyhyttä tukkaa, se ei ole mua varten.

Unknown kirjoitti...

Varsin veikeät väkkyrät. Oikest hieno risti.

Raunin Helmikorut kirjoitti...

En tiennytkään Katri, että sulla on ollut lyhyt tukka. Ainakin se kampaus, mikä sulla oli, kun viimeksi tavattiin sopi sulle hyvin ja eikä se ollut ponnarilla =D

Kiitos Amalia, vaikka rautalangasta on =)

inkku kirjoitti...

Mites mulla on tää mennyt ohi! Onpa kaunis, keveän oloinen mutta näyttävä. :) Tykkään paljonpaljon!

Amalia kirjoitti...

Väliäkö sillä materiaalilla, jos lopputulos on hyvä ;)

Smurfette kirjoitti...

Kaunis risti, swaro sopii siihen hyvin. Ei kai niillä materiaaleilla niin väliä ole jos vain näyttää omasta mielestä kivalta. Iteki laitan joskus puuta ja kristallia samaan koruun.....

Mullaki on ollu pitkät hiukset melkeen koko ikäni, mut nyt kesällä ajattelin et vaihtelu olis mukavaa. Näyttää ne vieläki pitkiltä kun kerrostettiin reilusti enemmän kuin ennen, mut nyt päälimmäinen kerros on niin lyhyttä et nousee melkeen pystyyn... Nyt näitä sitten kasvatellaan et saadaan nätti kampaus helmikuussa odottaviin vanhojentansseihin.

Raunin Helmikorut kirjoitti...

Kiitos Inkku, Amalia ja Smurfette :) Niinpä niin, ehkäpä se eri materiaalinkäyttö on sallittua ja kait se kertoo ehkä jonkin asteisesta luovuudesta :)Kristallin ja puun käyttö samassa korussa on nerokasta :)

Mulla tahtoo olla ongelmana noi etuhiukset, kun oikealla puolella on pyöryllä hyvässä paikassa. Liian lyhyinä ne nousee pystyyn ja aina saa olla laittamassa, mutta onnkesi se parturi jolla käyn, osaa ne leikata :) Vanhojentansseihin on kivasti vielä aikaa, niin ehtivät kasvaa. Noihinkin kyllä varmaan saa hyvän kampauksen :)

SyaNiDe kirjoitti...

Ihana risti <3

Raunin Helmikorut kirjoitti...

Kiitos sinulle SyaNiDe :)

Aadia kirjoitti...

Kauhistus, lähes päästin menee ohi tän, olis ollu hirmu menetys.
Tää risti siis. Todella todella upea! Niin mun makune ja näköne et hui. Just tollasia mä haluisin osata tehdä. Oot onnistunu aivan mielettömän hyvin.
Vau.

Päivi kirjoitti...

jostain tuli vastaan tämmöinen blogi, mukavaa että samalta kylältä löytyy muitakin bloginpitäjiä ettei tarvi yksin keikkua.
hienoja koruja kyllä. itsellä lojuu jokunen sata purkkia helmiä jotka on sitten koulun jälkeen saaneet olla vähän enemmän kuin rauhassa.. ehkä ne joskus pitää kaivaa esiin.